מארגנטינה לבית המדרש: הרב ראובן בירמכר הי"ד • פרופיל מיוחד

    ישראל פריי 1 Comment on מארגנטינה לבית המדרש: הרב ראובן בירמכר הי"ד • פרופיל מיוחד
    11:48
    09.05.24
    איתי גדסי ויענקלה פרידמן No Comments on לקראת שרב משמעותי | החזאי מעדכן

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    אבל כבד: בבית החולים הדסה השיב את נשמתו ליוצרה הרב ראובן בירמכר הי"ד, שנפצע באורח קשה מדקירות רבות של מחבלים בפיגוע בשער יפו בשעות הצהריים.

    הרב ראובן הוא יליד ארגנטינה, שעלה לישראל לפני מספר שנים. הוא קבע את מקום מושבו בטלזסטון. הרב בירמכר הקדיש את חייו לקירוב יהודים דוברי ספרדית לאביהם שבשמים, וכיהן כרב בישיבת "אש התורה" בעיר העתיקה בירושלים.

    הרב יהודה וינברג מישיבת "אש התורה" ביכה את האסון הגדול עם הירצח ידידו הדגול. בדברים שאמר לאבי מימרן ב"מהדורה המרכזית", שירטט פרופיל של יהודי יקר ונעלה שמסר נפשו לתלמידיו.

    "הוא היה אחד מהרבנים הבולטים והמיוחדים. איש משכמו ומעלה. כדובר ספרדית, פעל רבות עם הצוות להקים תלמידים ורבנים שיפעלו בתחום הספרדי. הוא היה היה מגיע בשבתות עם משפחתו, משפחה מסורה ואוהבת תלמידים. מסירות נפש הייתה בולטת".

    הוא סיפר על המצב בישיבה: "המסירות של הרבנים לבוא יום יום, גם כשלא קל ונעים – ראויה להערכה. הוא תמיד בכל מצב היה עושה מאמץ להגיע. העיר העתיקה מאוד מוגנת עם הרבה כוחות ביטחון באזור, אנחנו נוקטים משנה זהירות אבל זה המקום שלנו שם אנחנו נמצאים וחיים. זה הלב של העם היהודי".

    הרב גרינוולד, שכנו של המנוח וחברו לספסל הלימודים, חשף פרטים מרגשים מחייו של הרב ראובן הי"ד: "ישבתי איתו כל יום בסדר ב', הוא היה חוזר מאש התורה והיה יושב ולומד בכולל בשכונה. הוא הגיע לארץ בלי משפחה, כל דבר שאצלנו מובן מאליו, אצלו לא היה קל בכלל. היו לו חיים קשים".

    "ר' ראובן היה לוחם. הוא החזיק את המשפחה. הקהילה מרגישה שאנחנו חלק מהמשפחה, אנחנו לא מעכלים. רק אתמול דיברנו בלימוד, כולו היה מונח תמיד בשיעור שהוא מסר או שימסור, היה מלא בשמחת חיים ובשמחת התורה. השקיע את כל כולו בתורה".

    יהי זכרו ברוך.



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      Familia birmajer que dios les mande sus consuelos el Rab reuben una persona de oro que nos va faltar mucho
      Que sepamos buenas noticias
      Amén